ХАТУ сарапшылары ҚР мектептеріне арналған Орыс тілін шет тілі ретінде оқыту әдістемесі бойынша практикум әзірледі

2022 жылдың маусым айында ХАТУ-дың тіл мамандары және әдіскер сарапшылары Akelius пен ЮНИСЕФ-пен орыс тілін білмейтін балалардың сауаттылығын арттыру курсын жүзеге асыру бойынша бірлескен жоба аясында Akelius платформасы арқылы орыс тілін шет тілі ретінде оқыту әдістемесі бойынша практикум әзірледі.

Практикумды п.ғ.к., қауымдасқан профессор Динара Алиева мен ассистент профессор Оксана Бубликова әзірледі. Онда шет тілі ретінде оқытылатын орыс тілінің негізгі теориялық мәселелерінің қысқаша сипаттамасы, әр түрлі жастағы топтарға арналған аралас оқыту сабақтары әзірлемесінің үлгілері, сондай-ақ балалардың жетістіктерін бағалауға арналған дескрипторлар берілген.

Практикум оқу процесін бақылауға және жобадағы пилоттық мектептердің мұғалімдерімен сұхбат құруға негізделген. Әдістемелік құралды әзірлеу кезінде авторлардың алдына мынадай міндеттер қойылды: мұғалімдерге орыс тілін шет тілі ретінде оқыту теориясы туралы негізгі түсінік беру; экстралингвистикалық факторларды - оқыту жағдайларын, бір сыныпта оқитын балалардың әртүрлі деңгейлерін және әртүрлі жас ерекшеліктерін, аралас оқыту мүмкіндігін ескеретін сыныптарды дамытуды ұсыну.

«Теориялық материал әдістемелік құралдың шағын көлемін қамтиды, өйткені мұғалімдер тілді оқыту әдістемесінің негіздерімен бұрыннан таныс, тек шет тілі ретінде оқытылатын орыс тіліне түзетулер енгізу қажет. Негізгі және ең маңызды бөлігі - мұғалімнің әрбір нақты жағдайда (оқу кезеңі, контингенті және балалардың жас мөлшері) өз бетінше әдістемелік шешімдер қабылдауына; қажетті әдістемелік құралдарды таңдап, оқу ортасын шығармашылықпен өзгерте отырып, сабақтарды жоспарлауға мүмкіндік беретін сабақтардың әдістемелік жағынан дамуы», - деді Динара Асылханқызы.

Akelius тұжырымдамасы сабақтың еркін траекториясы болғандықтан, ұсынылып отырған әзірлемелерде практикум авторлары сабақ кезеңдерінің қатып қалған тізбегінен аулақ болып, мұғалімдерді ойнауға, импровизациялауға және планшет ұсынатын мүмкіндіктерді шығармашылықпен пайдалануға шақырады.

«Біздің практикумда әр сабақта «Мұғалімге кеңес», «Akelius платформасында жұмыс істеу», «Аудиторияға арналған таңдау тапсырмалары» бөлімдері бар. Әр сабақта біз мұғалімге бағыт-бағдар беретін вариативті тапсырмалар жиынтығын ұсынамыз, сабақты байланыстыру, платформалық сабақтарды сыныптағы тапсырмалармен құрастыру, тақырып бірлігін сақтау, тақырыптың өзара байланысы туралы кеңес береміз. Ережеге сәйкес, тапсырма нұсқалары бір сыныпта оқитын тілді меңгеру деңгейі әртүрлі келетін балаларға арналған», - деп түсіндірді Оксана Васильевна.

Авторлар практикумды пайдалану орыс тілін шет тілі ретінде оқытудың деңгейін арттырып, жаңадан келген репатриант-балаларға осы пәнді (және тілдің өзін) сәтті меңгеруіне мүмкіндік береді деп үміттенеді.

«Қиын өмірлік жағдайға тап болған балаларға көмектесетін күрделі де ізгі жұмысты атқаратын мұғалімдерге сәттілік, жаңа жаңалықтар тілейміз», - дейді практикум авторлары.

Версия сайта для слабовидящих