Орыс тілін шет тілі ретінде оқыту бойынша әдістемелік семинар: мұғалімге нені білу маңызды?

2021 жылдың 7 желтоқсанында ХАТУ тіл сарапшылары Қазақстанға шетелден келген балалардың грамматикалық және цифрлық дағдыларын дамытуға бағытталған Акелиус қоры мен ЮНИСЕФ пилоттық жобасына қатысушы мектеп мұғалімдеріне арналған «Орыс тілі шет тілі ретінде. Орыс тілін шет тілі ретінде оқыту» атты семинар өткізді.

Интерактивті дәріс барысында теңестірілген профессор Динара Алиева орыс тілінің шет тілі ретіндегі екі әдісі – аударма (ережелер арқылы сөйлеуге дейін) және тікелей (сөйлеу арқылы ережелерді түсінуге дейін) әдістері туралы айтты. Оның пікірінше, оқыту кезінде бір ғана әдісті қолдануға болмайды – тиімді оқыту үшін оларды аралас қолдану керек. Бұл ретте мұғалім алдымен балаға сөйлеуді түсінуге, дыбыс ағынындағы сөздерді ажыратуға үйрету, содан кейін ғана ережелерді үйрету керек.

«Ең қиыны – балаға кедергіні жеңіп, сөйлей бастауға көмектесу. Біз тіл үйренуге саналы түрде келген ересектермен жұмыс істейміз. Сіздің жұмысыңыз қиынырақ: кішкентай балалар – бұл өзге жас тобы. Біздің кеңестің көмегімен таңбаларды тану оңайырақ болады және ОШТ әдісіне негізделген Akelius платформасымен жұмыс істеу оңай болады», – деді семинар барысында Динара Асылханқызы.

Рисунок13.png

Ассистент-профессор Оксана Бубликова өз кезегінде Akelius платформасында берілген фонетика мен айтылым бойынша материалдарға талдау жасады. Бала дыбыстарды дыбыстай алмағанда не істеу керектігін айтты. Атап айтқанда, Оксана Васильевна «Ақылды доп», «Суретші», «Мен де!», «Жауап бер» және т.б фонетикалық ойындарды түсіндірді.

«Біз дыбыстарды дыбыстауға және ұғынуға арналған бірқатар фонетикалық ойындар мен тапсырмаларды ұсынамыз, өйткені бастапқы кезеңде балаларға орыс тілі үшін маңызды фонетикалық ерекшеліктерді үйрету керек: қатты және жұмсақ, қатаң және ұяң дауыссыз дыбыстар, әр түрлі редукциядағы дауысты дыбыстар, жылжымалы екпін, эмоцияларды интонациялар көмегімен білдіру», – деп атап өтті Оксана Васильевна.

Рисунок14.jpg

Дұрыс айтылуды жаттықтыру үшін жиі қолданылатын сөйлеу үлгілері мен лексикалық бірліктерден тұратын өлең жолдарының маңызы зор. Оксана Васильевна өз сөзінде сабақта өлеңмен жұмыс жасау туралы айтып өтті.

«Таңдау оқушылардың ерекшеліктерін ескере отырып жасалады. Поэзиямен жұмыс істегенде оқушыларды мәтіннен жеке сөйлеу үлгілері мен сөздерді таңдап алып, өз пікірінде қолдана білуге ​​үйрету маңызды. Өлеңдер көлемі жағынан шағын, жеңіл және қызықты болуы керек», – деп түсіндірді Оксана Васильевна.

Рефлексия ретінде ХАТУ сарапшылары онлайн сауалнама жүргізді. Алынған мәліметтер келесі әдістемелік семинарға материал дайындауға мүмкіндік береді.

Версия сайта для слабовидящих